12 augusti 2011

Fredag igen och en arbetsvecka är avklarad, det fick riktigt bra.

I en av våra zinkbaljor har jag planterat olika örter och jag bara älskar att gå och hämta några till middagen.
Tog in ett litet knippe och hängde på porslinsbrädorna, som jag är så glada över.
Hade turen att fynda dem på Tradera innan de så eftertraktade, har aldrig hittat någon på en loppis.
Helgen blir lugn och vi ska plocka iordning all packning som har tagits hem från Halmstad, kan säga att det är en hel del.

Ha en skön helg!
Kram
sandra

23 kommentarer :

  1. Ja porslinsskärbrädor går inte hitta billigt, bara nytillverkade och så de jättedyra. Kanske de är dyra just därför, att de fanns på bloggarna och blev eftertraktade?
    JA, första veckan avklarad här också, det är bara att foga in sig i ledet nu!
    Ha en fin helg, Sandra!

    SvaraRadera
  2. hei,
    så fine porselensfjøler! superflotte.
    her meldes det fint vær til helga og det gleder mitt hjerte ;-)
    håper du og vil kunne nyte sol og varme denne sensommerhelga.
    masse hilsener Tove i dronninghuset!

    SvaraRadera
  3. Så vackert med kryddbuketten mot de fina porslinsskärbrädorna! Vilken tur att du hittade dem! Själv har jag ännu inte lyckats!
    Ha en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att hitta dessa raringar! Snyggt med kryddbuketten.

    En enda har jag lyckats hitta på loppis. De verkar vara svåra att få tag på.

    Trevlig helg!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  5. Ha en mysig helg. Det verkar bli en lung helg här på jobbet också. (håller tummarna)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilka finingar du har fått tag:)) Härligt med egna örter att ta in:) Jag börjar min första vecka nu på måndag....ja ja det är bara att sätta igång;)

    Ha en härlig helg

    kram kråke

    SvaraRadera
  7. Så härligt att ha färska egenodlade örter hemma! Jag brukar alltid vara bortrest mycket på sommaren, så brukar bli väldigt begränsade odlingar hos oss tyvärr.

    Ha en skön Fredag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  8. Så fine porselen plater du har... og urter er vakkert og smaker godt..

    herlig med en rolig helg..


    Kos deg og nyt den

    Klem O=)

    SvaraRadera
  9. Det är så härligt med egna örter, både snyggt och praktiskt sen blir maten så mycke godare.
    Du hade allt tur som fick dina skärbrädor tidigt, jag har fortfarande varit för snål för att köpa några då de blir såå dyra numera.
    Önskar även dig en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Hej tjejen,
    Jag är nu inne på min andra arbetsvecka, fast jag kortade ned förra veckan med lite extra semester - skönt med en mjukstart. Spenderade helgen i skärgården med otroligt varmt och skönt väder. Denna vecka är mycket svalare.

    Dina skärbrädor är superfina. Har hittat på loppis, men de har varit tokdyra och fått stå kvar. Så än så länge har jag bara nytillverkade.

    Önskar dig en skön helg. För oss blir det årets första kräftskiva.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  11. Underbara skärbrädor!!!! De är så himla fina.
    Å färska kryddor är så mysigt att använda när man lagar mat!
    Ha en mysig fredag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Ser vackert ut! Ja, första arbetsveckan efter semestern gick ju riktigt fort! :-)

    SvaraRadera
  13. åhh vilka fina skärbrädor- sickens lyckanst ost du är som äger dem...Trevlig helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. What shall I say?? You pictures are stunning as always!

    xoxo Rozmeen

    SvaraRadera
  15. Porslinsskärbrädor är såååå fint!!
    Mysigt att kunna plocka färska örter ifrån egna täppan!
    Ha en mysig helg!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  16. Jag är ju så svag för ljust och vitt...

    Fina bilder, tilltalade mig...

    Fina porlinsbrädor, loppis eller??

    Jag har länge suktat efter några vita från House Doctor hos Julias vita drömmar och nu kunde jag inte låta bli... På väg hem till mig :)

    Liknar dem :)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker samling med skärbrädor. Jag har bara lyckats hitta skärbrädor med tryck på. Kram /Therese

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra
    Javisst e de lyxigt att odla eget.....
    nu startar partysäsongen.....
    så missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  19. De är superfina de där skärbrädorna! Jag har också två stycken som jag hittade på Tradera... fynd kallar jag dem nog inte för jag fick betala ett par hundra för dem... :)

    Hoppas allt är bra med dig! Loppisrunda i helgen kanske?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Skønne skärbrädder du har der - de er så smukke ;o)
    Håber du får en dejlig søndag - klem Tina

    SvaraRadera
  21. Det är så fint med porslinsskärbrädor, själv har jag 2 stycken, men det är tyvärr inga gamla, och det är ju sådana man helst skulle vilja fått tag på :)) kram jessica

    SvaraRadera
  22. Jag har faktiskt haft tur att hitta ett par porslinsskärbrädor på loppis, vilket jag är glad för.
    Hoppas helgen varit lugn och skön för er, här har vi tömt poolen och torkat den för vinterförvaring.
    Sköt om dig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra